ش | ی | د | س | چ | پ | ج |
1 | 2 | 3 | ||||
4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 | 10 |
11 | 12 | 13 | 14 | 15 | 16 | 17 |
18 | 19 | 20 | 21 | 22 | 23 | 24 |
25 | 26 | 27 | 28 | 29 | 30 | 31 |
با سلام و احترام خدمت بازدید کنندگان محترم
لطفا جهت دسترسی به تمامی مطالب وبلاگ سری به بخش های یادداشت ها، دانلودها و برگه ها بزنید و در صورت وجود هرگونه سوال، ابهام، ناقص بودن مطالب و یا نیاز به مطلب و نمونه مدارک جدید پیام گذاشته تا در یادداشت ها و مطالب بعدی حتما به آنها پرداخته شود...
نظرات شما ما را در ارائه بهتر مطالب یاری می کند.
سپاس فراوان از حسن توجه همه دوستان.
MDR یا DCI لیست مدارک پروژه است که در واقع باید در پروژه تهیه یا طراحی شوند. واژه های مذکور در اغلب پروژه های EPC به گوش می رسد. در فاز طراحی پروژه ها ، نقش مهمی برای MDR یا DCI قائل می شوند. مدیران پروژه ، نیز از MDR در مدیریت فاز طراحی استفاده می کنند. MDR مخفف واژه های Master Document Register می باشد. واژه MDR را با نام DCI نیز می شناسند که مخفف واژه های Document Control Index می باشد.
MDR یا DCI بانک اطلاعاتی مدارک پروژه است که شامل لیست مدارک پروژه به همراه اطلاعات مربوط به نسخ مختلف و وضعیت آنهاست. در پروژه های EPC در ابتدای کار Master Document Register تهیه می شود و تیم طراحی پروژه به دنبال طراحی مدارک بر اساس لیست موجود در MDR خواهند بود. در واقع، برنامه ریزی در فاز طراحی یا مهندسی یا همان Engineering بر مبنای لیست مدارک مهندسی انجام می شود. محدوده (Scope) کار بخش مهندسی ، حول لیست مدارک مهندسی می چرخد و بدون لیست مدارک یا MDR نمی توان برنامه زمانبندی پروژه و جریان نقدینگی پروژه را در فاز مهندسی تهیه نمود.
بخش و مسئولیت تهیه مدارک MDR یا DCI
MDR یا DCI توسط کار تیمی در بخش طراحی و مهندسی پروژه تهیه می شود. در یک پروژه ، بخش های مختلفی ممکن است ، درگیر فرآیند تهیه و طراحی مدارک مهندسی شوند. این بدین معناست که با توجه به نوع مدارک فاز طراحی یا مهندسی، هر یک از بخش های طراحی یا مهندسی سازمان یا پروژه ، در تهیه لیست مدارک و اطلاعات مربوطه در MDR یا DCI مشارکت دارند. هر بخشی ، پیش از شروع به طراحی مدارک پروژه ، بایستی لیست مدارک خود را ارائه کنند. برای مثال: در ابتدای پروژه ، لیست مدارک برقی پروژه ، توسط بخش برق ارائه می شود و در حین اجرای پروژه ، همان مدارک طراحی می شوند.
محتویات بانک اطلاعاتی MDR یا DCI
نقش بخش کنترل مدارک یا DCC در شرکت های طراح پروژه ، جهت تهیه MDR
>> توجه: DCC مخفف واژه های Document Control Center به معنای مرکز کنترل مدارک یا اسناد می باشد.
نرم افزارهای معمول جهت تهیه MDR و DCI
>> توجه: در بین موارد فوق ، نرم افزار Excel ، کاربرد و محبوبیت بیشتری در زمینه تهیه MDR یا DCI دارد.